دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران و چین تفاهم نامه امضاء کردند

دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مستقر در کرج و هیات علمی ایالت گنگسو چین روز شنبه در نشستی با حضور استاندار البرز با هدف بیابان زدایی، کشت در مناطق گرمسیری و بیابانی ایران تفاهم نامه همکاری امضاء کردند.

به گزارش پایگاه خبری پرتو البرز به نقل از ایرنا، ” مجتبی عبداللهی” استاندار البرز در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران واقع در استان البرز افزود: دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی البرز تحقیقات خود را با هدف تهیه و تدوین سند امنیت غذایی کشور در سراسر ایران آغاز کرده و طبق راهبردهای رهبر معظم انقلاب، درصدد تکمیل این سند است.

 

وی به امضای تفاهم نامه همکاری بین دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی تهران و ایالت گنگسوی چین، اشاره کرد و گفت: با توجه به تحقیقات و تجارب این ایالت در زمینه بیابان زدایی و کشت در مناطق گرمسیری و بیابانی، استان البرز به عنوان پایلوت اجرای طرح تحقیقات مشترک گنگسو و دانشکدگان کشاورزی و منابع طبیعی دانشگاه تهران مشخص شد.

عبداللهی بیان کرد: براین اساس اقدامات و تحقیقات مشترک با هدف بیابان زدایی در البرز اجرایی می شود و به مرور به سایر نقاط کشور نیز انتقال داده خواهد شد.

وی گفت: به طور قطع موفقیت این طرح تاثیر بسزایی در افزایش کیفیت هوا، گسترش فضای سبز، کاهش ریزگردها و مناطق بیابانی و جلوگیری از تبعات افزایش بیابان ها و کانون های ریزگرد، خواهد داشت.

استاندار البرز افزود: زمینه های این همکاری مشترک طی جلسات متعدد مورد بررسی قرار گرفته و اکنون با افتتاح آزمایشگاه مشترک منابع طبیعی و کشاورزی مناطق خشک ایران و چین به مرحله اجرا رسیده است.

وی گفت: این طرح از اعتبارات ویژه بین المللی برخوردار است و به زودی به اجرا در می آید.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.