سخنگوی شورای شهر کرج: با راه اندازی متروی کرج وضعیت ترافیکی معابر دگرگون خواهد شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر کرج گفت: بدون شک با راه اندازی کامل خط ۲ قطار شهری وضعیت ترافیکی معابر شهر کرج دگرگون خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری پرتو البرز، عمار ایزدیار در نشست خبری پروژه خط ۲ قطار شهری کرج اظهار داشت: بدون شک با راه اندازی کامل خط ۲ قطار شهری کرج وضعیت ترافیکی معابر این کلانشهر دگرگون خواهد شد.

وی با تاکید بر تغییر ساختار حمل و نقل عمومی در برخی نقاط شهر کرج نظیر گلشهر و چهار راه طالقانی گفت: اختصاص ایستگاه های ویژه تاکسی در کنار ایستگاه های مترو از مهمترین برنامه های مدیریت شهری کرج است.

سخنگوی شورای شهر کرج گفت: به شهرداری تهران درخواست داده ایم که تعدادی راهبر قطار را به شهر کرج مامور کنند و در کنار این افراد نیز شهرداری کرج موظف است تا با فراخوان از افرادی که تمایل به همکاری در این حوزه دارند دعوت و به آن‌ها آموزش‌ دهد.

ایزدیار گفت: مرکز نگهداری قطار و تجهیزات مترو در محل دانشگاه خوارزمی باید احداث شود، زیرا ساخت چنین انباری در پیشاهنگی و کمالشهر بسیار هزینه بر خواهد بود و تنها گزینه، احداث این مجموعه در دانشگاه خوارزمی است که مصوبه هئیت دولت را هم دارد.

ضرورت خرید هفت رام قطار دیگر برای خط ۲ متروی کرج

علیرضا رحیمی دیگر عضو شورای شهر کرج در این نشست با اشاره به کمبود رام قطار و راهبر آن گفت: در حال حاضر خط ۲ قطار شهری کرج دارای ۲ رام قطار است که یکی از آنها در ایستگاه قطار شهری تهران نگهداری می شود که با توجه به طرح توسعه خط ۲ متروی کرج، خرید هفت رام قطار دیگر نیز برای این خط ضروری است.

حسین مهاجری عضو دیگر شورای شهر نیز گفت: برای ساخت مرکز نگهداری قطارها و تجهیزات متروی این کلانشهر پنج هزار میلیارد ریال نیاز است و ساخت آن ۲ سال زمان خواهد برد که در حال حاضر بدلیل نبود مکان نگهداری قطارهای مترو با مشکل اساسی برای خرید رام های جدید مواجهیم.

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.