البرز بهشت گردشگران

مریم باریکانی: موقیعت مکانی و جاذبه های استان البرز این مکان را به بهشت گردشگران مبدل کرده است

مدیر آژانس مسافرتی بشری سفر در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری پرتو البرز گفت: استان البرز به دلیل موقعیت مکانی و جاذبه های طبیعی و تاریخی از پتانسیل بالایی برای گردشگری برخوردار است.

دکتر مریم باریکانی گفت: این استان در همسایگی پایتخت واقع شده است و از جاذبه های مهم آن می توان به کاخ مروارید،  کاخ سلیمانیه و برج علاء الدین اشاره کرد که این استان را به مقصد جذاب برای گردشگران تبدیل کرده است.

باریکانی با اشاره به ظرفیت بالای استان البرز در جذب گردشگر افزود: متاسفانه این استان هنوز نتوانسته به نحو مطلوب از ظرفیت های گردشگری خود استفاده کند و کمبود زیرساخت های گردشگری به عنوان یکی از مهم ترین موانع این امر به شمار می رود.

وی گفت: ترافیک موجود در جاده های منتهی به استان البرز از جمله آزادراه تهران کرج از دیگر مشکلات موجود در جذب گردشگر می باشد.

مدیر آژانس بشری سفر در ادامه بیان داشت:  حمایت های دولتی می توانند نقش تعیین کننده در رشد و رونق گردشگری در استان داشته باشند و دولت می تواند با سرمایه گذاری و توجه به زیرساخت ها در این زمینه از جمله احداث هتل و مراکز اقامتی ،  بهبود وضعیت حمل و نقل عمومی و توسعه و تجهیز اماکن تفریحی و گردشگری به تقویت این صنعت مهم کمک شایانی کند. دولت نیز می تواند با اعطای تسهیلات به سرمایه گذاران بخش خصوصی آنان را به سرمایه گذاری بخش گردشگری ترغیب نماید.

دکتر باریکانی در پاسخ به سوال خبرنگار پایگاه خبری پرتو درخصوص تهدیدات پیش روی این صنعت گفت: از جمله تهدیدهای پیش روی صنعت گردشگری با توجه به وضعیت اقتصادی می توان به رکود اقتصادی، افزایش تورم و بیکاری و در نتیجه کاهش سفرهای گردشگری و به تبع آن کاهش درآمد فعالان در این صنعت اشاره کرد. عدم وجود مدیریت مناسب و جامع، افزایش نوسانات ارزی، تحریم های خارجی ، آلودگی هوا و عدم وجود موضوعات امنیتی از دیگر موضوعات مهمی هستند که می توانند منجر به کاهش ورود گردشگران خارجی و به تبع آن کاهش درآمد صنعت گردشگری در استان و کشور شوند.

وی افزود: ارایه تسهیلات و مشوق های لازم از سوی دولت به فعالان صنعت گردشگری را یکی از راهکارهای مقابله با رکود و چالش های اقتصادی در این صنعت خواند و گفت: افزایش کیفیت خدمات و همچنین تبلیغات موثر و هدفمند درخصوص معرفی جاذبه های استان می تواند در جذب گردشگر داخلی و خارجی بسیار تاثیرگذار باشد. همچنین تدوین و اجرای برنامه ای جامع و بلند مدت در زمینه توسعه گردشگری و
حفظ محیط زیست و جاذبه های طبیعی استان مزیت رقابتی برای جذب گردشگر ایجاد خواهد کرد. بنا بر این ارتقای سطح امنیت و آرامش و همچنین ارتقای سطح دانش و مهارات فعالان صنعت گردشگری نیز دو عامل بسیار مهم در زمینه رونق گردشگری و ترغیب به سفر مجدد به این مقصد خواهد بود.

دکتر باریکانی با بیان اینکه طراحی و اجرای سفر ارزان قیمت کاملا امکان پذیر است و می تواند تجربه ی سفر را برای اقشار مختلف میسر کند گفت: با توجه به شرایط اقتصادی کشور در حال حاضر شاید برای عموم هموطنان مسافرت اقدامی ناممکن به نظر برسد؛ ولی می توان با درنظر گرفتن مولفه هایی مانند: انتخاب مقصد مناسب و نزدیک به محل زندگی همچنین انتخاب مقصد کمتر شناخته شده توریستی و در خارج از فصل اوج سفر به جهت تهیه بلیت پرواز و اقامت ارزانتر، پخت و پز غذا و انتخاب وسیله نقلیه عمومی، رزرو اقامتگاه به جهت بهره مندی از تخفیف های پیش بینی شده و در نهایت با استفاده از تورهای گروهی می توان با حداقل هزینه تجربه ی شیرین سفر برای عموم مردم مقدور شود.

مدیر آژانس مسافرتی بشری سفر با اشاره به ایام پایانی سال گفت: در آستانه سال نو شهروندان می توانند از تورهای لحظه آخری و همچنین پرداخت اقساطی هزینه سفر که از سوی آژانس های مسافرتی امکان پرداخت هزینه سفر به صورت اقساط را برای مسافر فراهم می کنند، می توانند بهره مند شوند و همچنین انتخاب تورهای ترکیبی که شامل چند مقصد مختلف است و با قیمت مناسب ارائه می شود و یا انتخاب تورهای داخلی می تواند تجربه ای متفاوت سفری فرح بخش ضمن صرفه جویی در وقت و هزینه باشد. لذا تعیین بودجه، بررسی کامل امکانات و خدمات در صورت انتخاب تور و بررسی اعتبار آژانس مسافرتی و در نظر گرفتن نظرات کاربران سابق تجربه ی سفری خاطره انگیز را برای خود رقم بزنند.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.