استاندار: خشکسالی تنش آبی البرز را تشدید کرده است

استاندار البرز با اشاره به اجرای طرح های مختلف آبرسانی در این استان اعلام کرد: تغییر اقلیم و خشکسالی تنش آبی را در البرز تشدید کرده است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو البرز به نقل از ایرنا، مجتبی عبداللهی در بازدید از طرح های تامین آب استان البرز با اشاره به اینکه تکمیل تصفیه خانه آب شماره سه کرج نیازمند اختصاص چهار هزار میلیارد ریال اعتبار است،تاکید کرد: تغییر اقلیم، تداوم خشکسالی و کاهش شدید کیفیت و کمیت منابع آب زیرزمینی، نارضایتی مردم را در استان افزایش داده که امیدواریم با تکمیل طرح هایی مانند تصفیه خانه شماره سه کرج بتوانیم این تنش آبی را به حداقل برسانیم .

استاندار البرز گفت : انتظار می رود با تزریق به موقع منابع مالی شاهد تکمیل و راه اندازی تصفیه خانه شماره سه کرج در کوتاه ترین زمان ممکن برای تامین آب شرب با کیفیت کرج باشیم.

وی افزود: تصفیه خانه آب شماره سه کرج از طرح های مصوب سفر اول رییس جمهور(فروردین سال ۱۴۰۱) به استان البرز بوده که در زمان حاضر دارای پیشرفت فیزیکی ۳۲ درصدی است و روند ساخت آن قابل قبول است.

عبداللهی اظهار کرد: با همکاری و تلاش مستمر مجموعه وزارت نیرو، شهرداری کرج، شرکت آب منطقه ای استان به همراه پیمانکار و مشاور طرح ، تصفیه خانه شماره سه کرج در کمترین زمان ممکن تکمیل می شود.

مدیرعامل شرکت آبفا البرز دراین بازدید گفت: البرز از معدود استان هایی است که ۷۰ درصد آب شرب آن از سفره های زیر زمینی تأمین می شود و هدف از اجرای تصفیه خانه شماره سه کرج رفع کمبود آب شرب مورد نیاز ۲۲۰ هزار نفر از جمعیت شهرستان کرج است.

حمیدرضا نامداری اظهار کرد: این تصفیه خانه با ظرفیت ۵۷۰ لیتر در ثانیه یکی از طرح های مهم آبرسانی استان البرز است که با تکمیل آن بخش عمده ای از تنش آبی استان فروکش خواهد کرد.

وی افزود: امروز مجموعه وزارت نیرو و شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور پیگیر تکمیل تصفیه خانه شماره سه کرج هستند و امیدواریم با تأمین و تخصیص منابع مالی طرح، به زودی شاهد افتتاح آن باشیم.

نامداری گفت : تاکنون نشست های مختلفی برای تامین اعتبار مورد نیاز این طرح با شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور، شهرداری کرج، شرکت آب منطقه ای استان، مشاور و پیمانکار طرح برگزار شده و تلاش تمام عوامل اجرایی این طرح بزرگ بر آن است تا با رفع موانع مالی و بهره گیری از دانش فنی روز تصفیه خانه شماره سه کرج قبل از تابستان ۱۴۰۳ وارد مدار شود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.