رد صلاحیت‌ها و تقلیل انتخاب

رد صلاحیت‌ها و تقلیل انتخاب

جوان گرایی در فضایی که خود زنی و تجربه زنی نباشد خوب است سئوال کلیدی دیگر این است که آیا تاییدشدگان عصاره ملت هستند؟

✍امید فراغت/روزنامه نگار

❗️معنی و مفهوم منافع ملی گستردگی پیدا کرده است و به تعبیری ریزش ها متناسب با رویش ها نیست! تعارف را کنار بگذاریم و بپذیریم از ماست که بر ماست و ادامه روش و منش موجود یعنی اینکه تایید شدگان فعلی همان رَد شدگان آینده هستند جامعه سئوال دارد چطور و چگونه می شود که خودی ها تبدیل به ناخودی می شوند و آیا ایراد از رَد صلاحیت شدگان است یا ساختار به گونه‌ای ست که خودی‌ها را ناخودی می‌کند؟

❗️ پیام عبارت مجلس در راس امور است یعنی مردم در راس امور می‌باشند اکنون این سئوال به وجود می آید مردم همه جامعه هستند یا فقط یک قشر خاص مردم به حساب می آیند؟ آیا رَد صلاحیت های اینچنینی ثبات و انسجام ملی می‌افریند؟ چطور انتظار هست که با روش و منش گذشته از بحران های موجود و پیش رو می شود عبور کرد؟

❗️ اینکه پیوسته در حال تقلیل دادن و قیچی کردن واقعیت های جامعه باشیم آیا چیز دیگری باقی می‌ماند که بخواهیم در راستای ادبیات توسعه گام برداشت؟

❗️ شاید زبان تَن رد صلاحیت شدگان به خاطر منابع قدرت سکوت پیشه کند اما زبان ذهن شان پُر از حرف های نگفته و فریاد خواهد شد!

❗️ جامعه دچار گیجی شده است و تنوع رَد صلاحیت ها به شکلی است که از متر و معیار قابل نتیجه گیری برخوردار نیست! و این پیام را به جامعه می‌دهد که فاصله خودی بودن تا غیر خودی شدن به مویی بند است!

❗️جوان گرایی در فضایی که خود زنی و تجربه زنی نباشد خوب است سئوال کلیدی دیگر این است که آیا تاییدشدگان عصاره ملت هستند؟

❗️تضادها تعادل آفرین است اینکه فکر اولیه این باشد که با توجه به موقعیت ایران در منطقه و جهان باید از تفکری حمایت کرد که منافع را تامین کند پس سلایق مختلف جامعه در تامین منافع ملی چه نقشی دارند؟

❗️ گاه با رَد صلاحیت‌های گسترده این پیام را به جامعه می‌دهیم که هواداران رَد صلاحیت شدگان نیز در دایره خودی‌ها نیستند. نکته این است که بحث رَد صلاحیت یک شخص نیست بلکه رَد صلاحیت سلیقه‌های مختلف است.

❗️ بنابراین گاه بد دفاع کردن از موجودیت‌ها نوعی تهاجم به ساحت جامعه‌است و برخی تصمیم سازان و تصمیم گیران باید بپذیرند که همه چیز را همگان دانند!

❗️دانایی و دلسوزی سرزمین ایران مختص یک قشر خاص نیست بنابراین غیر منطقی ست که چنین اندیشه‌ای نسخه همگانی بپیچد و جامعه را در معرض انتخاب های محدود تقلیل دهد!

❗️نکته پایانی اینکه رَد صلاحیت‌ها به گونه‌ای شده است که تخریب شخصیتی هم به همراه دارد و سال هاست که شان و شئون ها رعایت نمی شود و با رَد صلاحیت ها سال ها عملکردشان نیز شائبه دار می‌شود.برای مثال کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان عمده رَد صلاحیت ها را مشکلات اقتصادی و سوء استفاده از جایگاه شغلی دانسته است بنابراین پیام این خبر چه تصور و تصویری به جامعه ارائه می‌دهد؟

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.