قضات در خط مقدم حفظ حقوق مردم هستند

به گزارش پایگاه خبری پرتو ویژه البرز به نقل از خبرگزاری میزان، دیدار قضات و کارکنان دادگستری استان البرز با آیت الله رئیسی رئیس قوه قضاییه برگزار شد.

آیت‌الله رئیسی در این دیدار با قدرانی از زحمات قضات و کارکنان دادگستری استان البرز و ادارات تابعه، که شبانه روز برای اجرای عدالت، گره گشایی از زندگی مردم، احقاق حق و ابطال باطل تلاش می‌کنند، ابراز امیدواری کرد که همگان در دوره مسئولیت به آنچه که رضای خداست، عمل کنند.

قضات در خط مقدم حفظ حقوق مردم هستند

وی با بیان اینکه شرط ماندگاری عمل کسب تقوای الهی، دوری از هرگونه کجی و انحراف و لغزش است، خطاب به قضات افزود: قضات در خط مقدم حفظ حقوق مردم هستند و شرط موفقیت این است که در زمینه‌های لغزش خدا را یاد کنید و از هرگونه لغزش پرهیز نمایید.

رئیس قوه قضاییه ادامه داد: تصور نشود که در این میدان فقط قضات هستند که باید پاسخگو باشند، البته قضات، چون تصمیم می‌گیرند، باید پاسخگو باشند؛ ولی کارکنانی که قاضی را در انجام وظیفه مدد می‌کنند، هم در ثواب آن‌ها شریک هستند و هم اگر خدای نکرده در کجی و انحراف نقشی داشته باشد، آن‌ها هم نسبت به این موضوع باید پاسخگو باشند و در برابر زمینه‌های لغزش نباید سکوت کنند.

آیت الله رئیسی با تاکید بر تقوای کار قضایی و رسیدگی در جایگاه قضاوت از جمله در سازمان‌های تابعه قوه قضاییه که با حقوق و آبرو و جان و مال مردم ارتباط دارد، گفت: باید از خداوند متعال بخواهیم و همواره خود را در محضر خداوند متعال بدانیم. لغزش ما آنگاه آغاز می‌شود که یک لحظه خودمان را در محضر مقدس خداوند احساس نکنیم؛ لذا همواره باید هرکسی که در مجموعه قضایی است، به خود متذکر شود که امروز قلم و حضور او موثر است و این تاثیر ایجاب می‌کند که مراقبت مضاعفی نسبت به خود و عمل، اندیشه و اخلاقش داشته باشد.

 

رئیس قوه قضاییه بیان داشت: احقاق حق و ابطال باطل و نقش بستن لبخند رضایت بر لبان یک صاحب حق، شیرین ترین لحظه برای یک قاضی است و این بسیار امر مهمی است. در تقسیم کار در عالم این بخش، کار خطیری است که به عهده همکاران قضایی گذاشته شده است.

وی ادامه داد: خطیر بودن این موضوع به دلیل آن است که ما هر لحظه احساس می‌کنیم در معرض عبور از صراط هستیم. گاهی بعضی خیلی راحت و سریع تا موقعیت ترجیح منفعت شخصی بر منفعت نظام و انقلاب و ارزش‌ها و حق مردم پیش می‌آید، میگویند من و اینکار، هرگز. گاهی برخی با تردید می‌گویند: پس زندگی چه می‌شود و تاملی می‌کنند که کدام را انتخاب کنند؛ لذا همواره بر صراط قرار داریم و عبور از آن بستگی به این دارد که چگونه تصمیم بگیریم و عمل کنیم و این بسیار مهم است.

 

رئیس قوه قضاییه اظهار کرد: از اهالی این شهر بپرسید چرا کسی که در این شهر قاضی بوده و شدیدترین احکام را دارد، اولین بار که کاندیدای انتخابات می‌شود، بالاترین رای مطلق را در این استان به او می‌دهند و همواره نیز نام او نام خیر است و اخلاق وی در برخورد با همکاران فوق العاده بود.

وی ادامه داد: مرحوم سلطانی به قدری با کرامت برخورد می‌کرد؛ نه فقط با همکاران در دادگستری بلکه با متهمی که حتی اتهامات سنگینی داشت برخوردش با اخلاق بود.

آیت الله رئیسی افزود: نسبت به دیگران نیز همینطور بود. آقای لاجوردی هم بر خلاف آن چه که شبکه‌های ضدانقلاب از او ساختند، مرد پولادین در مقابل جرایم بود و با بسیاری از زندانیان دیده بودم که در دادستانی برخورد اخلاقی داشت که بعضی بخاطر برخورد اخلاقی ایشان گاهی در آن‌ها توبه و حالت برگشت ایجاد می‌شد.

رئیس دستگاه قضایی عنوان کرد: او به میان زندانیان می‌رفت و با زندانیان برخورد و صحبت می‌کرد، من می‌خواهم به همکاران تاکید کنم که اینکه فرمودید کرامت نسبت به همکاران و کرامت نسبت به ارباب رجوع یکی از مسائل مهم است.

 

وی در ادامه با اشاره به کثرت کار و پرونده در دادگستری گفت: من این را تاکید می‌کنم که سلامت در دستگاه قضایی از مسائل مورد تاکید و اولویت همه ماست و همه اجزای قوه قضاییه تاکید دارند بر این سلامت و تداوم و ارتقای آن در دستگاه قضایی که بحث بسیار مهمی است در پرتو عنایت پروردگار متعال و تقوای الهی واقع میشود.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.