طرح هادی سند توسعه افق ده ساله روستا ها است

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز گفت: ۲۵۰ روستا در استان البرز  قابل برنامه ریزی جهت اجرای طرح هادی است. بر این اساس طرح هادی ۲۴۷ روستا تدوین و اجرا شده است.

به گزارش پایگاه خبری پرتو البرز ، علی محمدی در حاشیه بازدید خبرنگاران از پروژه های اجرا شده بنیاد مسکن استان البرز از روستاهای بخش آسارا گفت:  طرح هادی افق  ۱۰ ساله روستا را ترسیم می کند؛ خدمات عمرانی و کاربری ها را در روستاها پیش بینی می کند و طرح توسعه روستاها بر اساس این طرح اجرا می شود.

مدیرکل بنیاد مسکن البرز افزود:  ۱۱۹ پروژه عمرانی با صرف ۲ هزارو۸۹۰ میلیارد ریال طی سال گذشته در زمینه تامین نیازهای خدماتی و عمرانی در روستاهای استان البرز اجرا شد و در مجموع تاکنون در ۸۹ درصد روستاهای دارای طرح هادی البرز پروژه های عمرانی اجرا شده است. خدمات عمرانی مانند احداث معابر، بهسازی حاشیه رودخانه و سیل بند جدول گذاری و بهسازی سیما و منظر از خدمات این طرح است که در روستاها اجرا شده است.

این مسئول افزود: درخصوص اهداف وزارت راه وشهرسازی می توان  به موضوع مهاجرت معکوس به روستاها اشاره کرد.  زمین مناسب درمناطق روستایی استان برای ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی پیش بینی شده که پس از تصویب در شورای مسکن استان عملیات ساخت این واحدهای مسکونی آغاز می شود. همچنین ساخت

محمدی در پایان گفت: در خصوص اهم پروژه های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی استان البرز، می توان به احداث  هشت هزارو۵۰۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در روستاها،  یک هزارو۸۰۰ واحد مسکونی ویژه محرومان در البرز و برنامه ریزی برای احداث  بزرگترین پروژه مسکن کشور در اشتهارد اشاره کرد.

Leave A Reply

Your email address will not be published.

معادله رو حل کنید *محدودیت زمانی مجاز به پایان رسید. لطفا کد امنیتی را دوباره تکمیل کنید.